top of page

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey

Gedicht - Het Antwoord


Het Antwoord

Je bent er altijd.

In tijden van genot, en van pijn.

Het doet me dan ook spijt

Dat ik er nog niet altijd voor jou weet te zijn.

Je bent er altijd.

Vindbaar in elke hoek.

Toch raak ik je soms even kwijt.

En mag ik naar je op zoek.

Als mijn hoofd je probeert te vinden.

Door middel van redenaties en gedachten

Koppelt hij je vaak aan verkeerde dingen.

Waardoor ik me verder van jou ga ontkrachten.

Als mijn hart je probeert te vinden.

Is het vrijwel gelijk raak.

Maar, helaas is het nog vaak niet zo

Dat ik heel makkelijk die verbinding maak.

Ik zoek jou nog te vaak in prestaties

Resultaten of erkenning van buitenaf.

Terwijl in het verleden nog nooit is gebleken

Dat één van deze dingen mij ware liefde gaf.

Ik zou mogen leren om je te vinden in acceptatie

Het vergeven van fouten en door mijn mindere kanten te omarmen.

Want juist in die dingen, weet ik

Dat jij mijn hart en ziel weet te verwarmen.

Mijn hart voelt koud

Als mijn hoofd mijn ego’s niet meer ziet.

En ik mijn wereld interpreteer

Op basis van angst en verdriet.

Mijn hart voelt zich juist vrij

Als eerlijk- en kwetsbaarheid er beiden mogen zijn.

En Ik bewust waardering en dankbaarheid uit

Voor zowel groot, als klein.

Je bent er altijd.

En als ik goed naar je luister

Voel ik dat ik niet langer lijd.

En mijn angsten oplossen in het duister.

Je bent er altijd.

En wanneer jij mijn hulpvraag goed hoort.

Telt er voor mij één waarheid:

‘’Jij bent op al mijn vragen het juiste antwoord’’.

bottom of page